Prowadzenie własnej witryny internetowej zmusza do jej ciągłego sytuowana w przeglądarkach, aby była dostrzegalna dla potencjalnych klientów i miała niezachwianą pozycję. Bany i filtry Google mogą być zastosowane na portal, kiedy firmowa strategia niesie ze sobą pogwałcenie zasad prawidłowego SEO. Przyjrzyjmy się, co zrobić w takiej sytuacji.
Dlaczego filtry i bany Google są zagrożeniem dla portali www?
Ban od Google stanowi najgroźniejszy rodzaj kary, jaki może spotkać witrynę www. Jest to kompletne usunięcie jej ze stron przeglądarki Google, co tak naprawdę znacząco komplikuje funkcjonowanie interesu. Pamiętajmy, że gros internautów stosuje tylko Google, więc po usunięciu portalu wskaźnik naszych gości dramatycznie spadnie. Natomiast zastosowanie filtra cofa naszą witrynę w wynikach wyszukiwania, co również niekorzystnie oddziałuje na liczbę odwiedzin portalu. Występują ustawiane osobiście przez pracowników Google filtry ręczne oraz wywoływane mechanicznie przez specjalne oprogramowanie filtry algorytmiczne.
W jaki sposób poradzić sobie z banem i filtrem Google?
Pamiętajmy, że bany i filtry Google narzucane są np. za stosowanie zbyt dużej liczby odsyłaczy przekierowujących na naszą stronę internetową lub generowanie tzw. spamu w celu nadania jej pierwszej pozycji. Aby zlikwidować ban od Google musimy uprzednio poznać jego podłoże. Najlepiej przekazać to specjalistycznej agencji SEO, która kompleksowo upora się z problemem. Procedura może niestety potrwać do 6 miesięcy, należy więc trochę poczekać.