Filtry Google – sposób na nieuczciwych webmasterów

O filtrach ręcznych od Google i nie tylko

Google ma własny sposób na ukaranie nieuczciwych webmasterów. Nakłada filtry ręczne i automatyczne na witryny, które nie stosują się do opracowanych przez firmę reguł pozycjonowania stron. Filtry ręczne nakładane są przez pracowników Google, filtry algorytmiczne bezpośrednio przez algorytm. Nakładane są one za stosowanie w pozycjonowaniu niedozwolonych metod.

Wpływ filtrów Google na pozycję w wynikach wyszukiwania

Co dzieje się ze stronami, na które zostały nałożone filtry i bany Google? Przeważnie spadają w wynikach wyszukiwania. Czasami strony, które dopuściły się poważnych przewinień zupełnie znikają z ich wyników. Za małe “machlojki” webmasterzy karani są obniżeniem wyników wyszukiwania o kilka bądź kilkadziesiąt pozycji lub niedopuszczeniem do osiągnięcia wysokich wyników. Bywa, że zostaje nałożony filtr, który sprawia, że zawartość strony nie zostaje indeksowana przez roboty. Można się spotkać z filtrami w Google za nienaturalne linki lub za duplicate content. Bardzo ścigany jest przez Google cloaking, czyli wyświetlanie odmiennych stron dla użytkowników i robotów sieciowych.
Jedynym pewnym sposobem , aby uniknąć filtrów Google jest postępowanie zgodnie z zasadami wyznaczonymi przez Google