Szukasz szczegółowych wiadomości o tym, czym wyróżnia się dobra agencja SEO? Skieruj się na www.youtube.com.
Jeśli masz swoje przedsiębiorstwo i uruchamiasz dla niego stronę www, zapewne po czasie myślisz nad tym, co zrobić, żeby była ona widoczna pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Jasne jest przecież, że dziś obecność w sieci jest jedną z podstaw sukcesu, gdyż to właśnie stąd spora grupa klientów po raz pierwszy dowie się o twojej ofercie. Jak więc wybrać solidną agencję SEO? Warto kierować się wskazówkami specjalistów.
Google doradza, jak wybrać solidną firmę SEO
Nie można negować, iż cały sektor SEO, czyli działań, których celem jest optymalizacja stron www pod wyszukiwarki, powstała i cały czas rozkwita w zasadzie tylko za sprawą Google. Pomimo istnienia licznych opcji, jak przykładowo DuckDuckGo, Bing czy Yahoo, wciąż najistotniejsze są pozycje zajmowane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy więc, kto stara się zyskać widoczność w sieci, powinien zapracować na swoją pozycję w top 3 w Google. W przypadku sektorów, w których występuje mocna konkurencja, na ogół nie jest to proste bez doradztwa zawodowców z agencji SEO. Google zdecydowało się pomóc tym, dla których pojęcie SEO jest czymś zupełnie nowym, i zamieściło krótki kurs, jak rozpoznać rzetelną agencję SEO.
Cechy dobrej firmy SEO zdaniem Google
Pracownik Google z ponad 10-letnim stażem w kilku punktach tłumaczy, jak poznać solidną firmę SEO, wymieniając wśród najistotniejszych cech m.in.:
- dbałość o ogólną widoczność strony internetowej, a nie wyłącznie pozyskiwanie pozycji w wynikach wyszukiwania na określone frazy,
- udzielenie stronie wsparcia technicznego i prowadzenie działań nad podniesieniem jej użyteczności,
- przejrzystość odnośnie prowadzonych wdrożeń, m.in. poprzez ciągły dostęp do statystyk strony oraz comiesięczne raporty,
- umiejętność szacowania czasu oraz budżetu niezbędnego do zakończenia planowanych wdrożenia,
- rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od dowiedzenia się, w jaki sposób klient prowadzi swój biznes, jakie są jego cele i kto jest jego główną konkurencją.
Przedstawicielka firmy Google wskazuje również, że solidna firma SEO nigdy nie obieca rewelacyjnych rezultatów z dnia na dzień, gdyż optymalizacja strony www jest procesem długofalowym, nieraz dającym dostrzegalne efekty dopiero po paru miesiącach działań.