Jakie możliwości daje private blog network?

Private blog network - ta niebywała oferta wszystkich zadowoli.

Żeby odbiorca spostrzegł twój biznes powinieneś nie tylko mieć stronę firmową, lecz również zatroszczyć się o jej widoczność na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego istotna jest treść strony i to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne wyczerpujące i użyteczne dla użytkownika treści. Jednak nie wolno także pominąć tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków wiodących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest korzystanie z PBN – prywatnej sieci serwisów.

PBN – proste zdobywanie dużej ilości zróżnicowanych linków

PBNy są prywatne, dlatego że są budowane a następnie zarządzane przez jeden podmiot (przeważnie przez firmę SEO albo sporą agencję marketingową), który troszczy się o jakość publikowanych tam tekstów. PBNy są często stosowane jako jeden z elementów wieloskładnikowej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, ponieważ najlepsze rezultaty ich użycia widać w odniesieniu do stron, które są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość wygenerowania pokaźnej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich zróżnicowanie, co jest korzystnie postrzegane przez algorytmy wyszukiwarek. Za mankament PBNów można uznać to, że ich wykonanie wymaga dużych nakładów finansowych, a potem konieczne jest przeznaczenie niemałej ilości godzin na zachowanie ich na odpowiednim poziomie.

Jak zastosować PBN? Proponujemy artykuły z canonicalem i wizytówki NAP

Prywatne sieci blogów świetnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bo można za ich pośrednictwem publikować tematyczne artykuły stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To w zasadzie każda publikacja online, gdzie zaprezentowane są najistotniejsze dane kontaktowe firmy – jej telefon bądź adres e-mail, pełna nazwa i adres stacjonarny. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też profil w mediach społecznościowych, zakładka w ogólnodostępnym katalogu firm albo artykuł, w którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.

Drugi interesujący sposób na skorzystanie z potencjału PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na republikacji rzetelnych artykułów z podaniem linku do źródła tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek przeważnie oceniają wyżej wartość pierwotnego artykułu, bowiem napotykanie linków do niego na różnych witrynach w sieci traktują jako znak, że pod danym adresem kanonicznym znajdują się warte przeczytania, pomocne teksy. Artykuły z canonicalem są najskuteczniejsze przy tekstach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie istotne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, czyli tych związanych w szczególności ze zdrowiem, doradztwem prawnym, aktualnymi wydarzeniami czy finansami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO