Zwróć się do agencji SEO, aby skorzystać z sugestii profesjonalistów
Przedsiębiorstwa i właściciele sklepów internetowych, którzy pragną, aby wyświetlać się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na minimum kilka sposobów. Pierwszy, którego nie poleca się, to podejmowanie starań samemu. Nie posiadając doświadczenia w obszarze SEO i nie obserwując codziennie wiadomości o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać trafnie i – co najistotniejsze – skutecznie. Kolejna droga to zatrudnienie na etat obeznanego SEOwca, aczkolwiek nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje powodu braku budżetu. Trzecia metoda to zatrudnienie agencji SEO. Budżet zarezerwowany na zadania agencji SEO można dostroić do możliwości finansowych zleceniodawcy. Plusem kooperacji z agencją SEO jest to, że oprócz fachowców od SEO w pracują tam także osoby od projektowania graficznego, copywritingu, programowania czy kampanii Google Ads, które służą merytoryczną pomocą w tych kwestiach.
Agencja SEO – postaw na taką, która istnieje w branży od lat
Polskich agencji SEO jest sporo. Co wziąć pod uwagę w toku szukania firmy, która poprawi naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Polecamy postawić na agencję, która działa na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, a również tych kreatywnych oraz marketingowych, z każdym rokiem wzrasta, co nie zawsze niesie za sobą odpowiednią jakość usług. Współpracując z firmą, która istnieje od około dziesięciu lat, można mieć zaufanie, że dysponuje ona sporym doświadczeniem i może bez trudu zaprezentować interesujące portfolio swoich dotychczasowych prac. Agencje SEO nierzadko na swoich stronach dodają sekcję z wykazem tzw. „kejsów”. Zanim sygnuje się umowę wypada przeanalizować opisy takich przypadków, by sprawdzić, jakich efektów można się spodziewać po agencji, jak również to z jakimi problemami przyszło im się zmierzyć oraz z jakimi branżami miała do czynienia. Dobra agencja SEO to taka, której praca jest transparentna: zawiadamia o planach prac na najbliższe miesiące, jak również przekazuje sprawozdanie ze zrealizowanych działań i ich efekty.
Kolejny zasadniczy aspekt to spersonalizowana oferta i dostrojenie zakresu prac do charakteru działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na pytanie ofertowe reaguje w kilka minut, a oferta sprawia wrażenie sztampowego szablonu, należy traktować to jak znak ostrzegawczy. Po otrzymaniu zapytania przedstawiciel profesjonalnej agencji SEO powinien skontaktować się z zainteresowanym klientem, by dopytać o pomocnicze dane o firmie, potrzebne do opracowania dla niej wszechstronnej oferty. Mamy tu na myśli dane, których nie można odnaleźć na własną rękę online, jak np. informacja o prowadzonych dotychczas działaniach SEO czy o najważniejszych dla klienta artykułach bądź usługach, które stara się wypromować.
Rozliczenie za usługi firmy SEO – na które oferty uważać
Nieufnie powinno się podejść do agencji SEO, które oferują umowę z opłatą za uzyskany efekt. W takim systemie opłata odbywa się wówczas, gdy frazy kluczowe osiągną ustalone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (np. wejdą do Top3 bądź pierwszej strony wyników). To nadal często napotykany sposób rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą duże zagrożenie – można wszak osiągnąć szybkie rezultaty naruszając zasady określone przez Google. Nieustannie aktualizowany algorytm dodatkowo nie ułatwia dotrzymania obietnic składnych klientowi, stąd rzetelna firma SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych wyników. Jeśli idzie o cenę za działania firmy SEO, to rzadko bywa ona stała – zazwyczaj w pierwszych tygodniach po podpisaniu kontraktu konieczne jest zaangażowanie pokaźniejszego budżetu, by wykonać szczegółowy audyt SEO, a później zrealizować wszelkie wyliczone w nim zalecenia. W późniejszym okresie współpracy, jak strona klienta zostanie już zoptymalizowana, koszty działań są o wiele mniejsze.
Adres:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]